5 reguli pentru un zâmbet sănătos

“O zi în care nu ai zâmbit este o zi pierdută” – Charlie Chaplin

Un zâmbet sănătos înseamnă gingii sănătoase și dinți sănatosi. Măsuri simple ne pot ajuta sa ne menținem zâmbetul frumos și sănătos cât mai mult timp:

1. Insușirea unei tehnici corecte de periaj

Periajul trebuie efectuat de două ori pe zi, dimineața după micul dejun și seara înainte de culcare.

În funcție de recomandarea medicului dentist,  pentru periaj se utilizează fie o periuță cu peri medium fie una cu peri soft.

Pentru o curățare corectă periuța se așează într-un unghi de 45°, cu o treime pe gingie și două treimi pe dinte, periajul realizându-se în mișcări circulare dinspre gingie spre dinte.

Mișcarea  trebuie repetată de 2-3 ori pe fiecare grup de dinți.

Durata unui periaj corect este de aproximativ 3 minute.

2. Folosirea mijloacelor adjuvante periajului dentar

Folosirea aței interdentare ajută la înlăturarea plăcii bacteriene din zonele greu accesibile periajului (spațiile interdentare). De asemenea, utilizarea aței dentare poate scădea riscul de apariție a cariilor cu până la 80%.

Folosirea apei de gură conform recomandării medicului dentist ajută la reducerea cantității de bacterii din cavitatea orală.

Dușul bucal este recomandat persoanelor cu dinți înghesuiți, purtătorilor de aparat ortodontic și celor cu lucrări protetice ample.

3. Consultul profilactic la medicul dentist de două ori pe an

Periajul dentar zilnic este extrem de important. Dar chiar şi în cazul în care este efectuat corect şi regulat, nu este în totalitate eficient în îndepărtarea depunerilor de tartru care se acumulează periodic pe dinţi. Este necesară deci, intervenţia de curăţare profundă şi de îndepărtare profesională a tartrului.

Numai realizată la un interval regulat de timp această procedură reduce riscul apariţiei afecţiunilor gingivale.

Vă recomandăm ca procedura să fie realizată la un interval de 6 luni.

4. Alimentația sănătoasă

O alimentație sănătoasă implică consumul de alimente ce protejează dinții de carii (ex: mere, alune, alimente bogate în fibre). Vă recomandăm ca dulciurile să fie consumate după masă fiind  urmate de periajul dentar.

De asemenea indicăm evitarea consumului de băuturi carbogazoase sau acide.

5. Tratarea cariilor și înlocuirea obturațiilor modificate de culoare

Prezența cariilor modifică culoarea naturală a dintelui iar modificarea culorii obturațiilor este un semn al îmbătrânirii acestora. Îmbătrânirea obturațiilor presupune o fixare la acest nivel a bacteriilor și pigmenților, în acest caz fiind necesară înlocuirea acestora.

Echipa Ambra